pajo.pl

pajo.pl – budownictwo, dom, ogród

Gdzie trafiają nieodebrane przesyłki?
Zakupy

Gdzie trafiają nieodebrane przesyłki?

Firmy kurierskie działają w oparciu o określone procedury. Jedna z nich dotyczy przesyłek, które z rozmaitych powodów nie zostały odebrane przez adresata. Po pewnym czasie wracają one z powrotem do nadawcy, jednak nieodebraną paczkę da się wcześniej odebrać z lokalnego oddziału danego kuriera bądź poczty.

Dwie próby doręczenia przesyłki

Regulaminy działania poszczególnych przewoźników są do siebie bardzo zbliżone, jednak mogą występować między nimi drobne różnice. Zazwyczaj kurier podejmuje dwie próby doręczenia przesyłki. Jeśli nie zastanie odbiorcy pod wskazanym adresem, kolejna próba powinna odbyć się następnego dnia roboczego. Praktyka wygląda jednak nieco inaczej – kurierzy coraz częściej dzwonią do adresatów z wyprzedzeniem, aby zaanonsować swoją wizytę i upewnić się, że doręczenie odbędzie się bez przeszkód. Oczywiście zdarza się, że odbiorca z różnych powodów nie może odebrać swojej przesyłki, na przykład ze względu na nagłą zmianę planów. Na szczęście paczka po dwóch nieudanych próbach doręczenia nie trafia natychmiast do nadawcy.

Odbiór niedoręczonej przesyłki z lokalnego oddziału kuriera

Nieodebrana przesyłka jest przez kuriera przewożona do najbliższego lokalnego oddziału. Bardzo często odbiorca zostaje o tym fakcie poinformowany telefonicznie lub w formie SMS-a. W przypadku większości przewoźników okres oczekiwania w lokalnym oddziale wynosi 3 dni. Dopiero po ich upływie paczka trafia z powrotem do nadawcy.

Przesyłki nieodebrane na czas z paczkomatu

Na bardzo podobnych zasadach działają paczkomaty InPost. W ich przypadku nie chodzi oczywiście o próby doręczenia, a 48 godzin, w ciągu których należy odebrać przesyłkę z paczkomatu. Odbiorcy, którzy z różnych powodów nie mogą tego dokonać, mają możliwość przedłużenia terminu odbioru. Od niedawna jest to niezwykle wygodne, ponieważ aby przesunąć termin o kolejne 48 godzin, wystarczy skorzystać z aplikacji mobilnej przewoźnika. W przeciwnym razie przesyłka trafi do najbliższego lokalnego oddziału InPost, a jeśli stamtąd również nie zostanie odebrana przez adresata, wyrusza w podróż do nadawcy.

Nieodebrane przesyłki w Poczcie Polskiej

Poczta Polska, a konkretnie usługi Pocztex Kurier 48 i Pocztex Ekspres 24 działają na nieco innych zasadach. W tym przypadku chodzi tylko o jedną próbę doręczenia, jednak ona również nie przekreśla szans na późniejszy odbiór przesyłki. Dostawca zostawi odbiorcy w skrzynce pocztowej awizo. Przez następny tydzień przesyłka będzie oczekiwała na odbiór we wskazanym oddziale Poczty Polskiej. Dopiero po tym okresie zostanie odesłana w drogę powrotną.

Śledzenie przesyłki – sposób na udane doręczenia

Wiele przypadków nieodebrania przesyłki wiąże się z roztargnieniem odbiorców i nadawców. Jednak obecnie dzieje się tak zdecydowanie rzadziej niż choćby kilka lat temu – wszystko za sprawą zaawansowanego śledzenia przesyłek. Nadawca i odbiorca otrzymują komunikaty o zmianie statusu zlecenia, a w razie potrzeby mogą samodzielnie potwierdzić ten status wpisując odpowiedni kod na stronie przewoźnika. Usługa jest dostępna także w przypadku popularnego brokera kurierskiego Sendit.pl.

Więcej podobnych porad można znaleźć na blogu: https://www.sendit.pl/blog.